Csapat

Gender Racing Team

Csapatunk

a Gender Racing Team

Csapatunk több mint tíz éves múltra tekint vissza. A csapatsorrend fogalma ismeretlen, a hangulat családias és barátságos, így a maximális odaadás és a Fair play természetes. Legfőbb célunk a versenyzés mellett a fiatal tehetségek felkutatása, ehhez a megfelelő szakmai háttér és a felszereltség rendelkezésre állásának biztosítása. Gépeink Tatuus F4 és Reynard Zytek-Judd 93d típusú, világszinten népszerű versenyautók. 

Csapatfőnök

Gender Tamás

Gyermekkori szenvedélyből munka és elhivatottság: Tóth Gender Tamás, a Gender Racing Team csapatvezetője igazán szerencsésnek mondhatja magát, hiszen amiről a legtöbben álmodnak, az számára a mindennapi életet jelenti: a szerelem egyben a munkája is.A Gender Racing Team fő motorja több mint egy évtizede űzi ezt az „ipart”, a történet messzire nyúlik vissza, hiszen Tamás már jó ideje szerves része a honi autósport világának, saját csapatával is.Elmondása szerint versenyautóba nem ül, mert etikailag nem férne össze számára a két pozíció, annál inkább, mivel a saját versenyzőivel, ergo a barátaival kellene megmérkőznie minden egyes versenyen. Szerencsésnek tartja magát, mert azzal foglalkozhat, amit szeret. Több munkája is volt már, de mint mondja, azok jönnek és mennek. De az autósport örök!

Versenyzőink

Oliver Michl

Oliver Michl

A 2020-as évben egy hazánkban élő osztrák fiatalemberrel bővült először a GRT csapata, aki akkor ugyan még csak alig több mint egy éve koptatta versenyszerűen a gokart pályákat, de már ez idő alatt bajnok volt az osztrák Stájeri bajnokságban és az Alsó Ausztriai bajnokságban is második helyezést ért el. A tizennyolc éves versenyzőnk imádja a Forma1-et, kedvenc versenyzője Kimi Raikkönen. Kedvenc versenypályája a Slovakiaring ahol a 2019-es évben teljesített először egy hosszabb és nagyon sikeres tesztet a GRT-vel és így a 2020-as évben igen fiatalon kezdhette el élete első formula autós versenyszezonját a GRT színeiben a csapat korábbi első generációs Formula4-es autójában. A későbbiekben jó eredményeket ért a Gender Racing Formula Renault 2.0-ás versenygépével, majd később futamgyőzelmet is aratott a GRT F3-as Dallarájával is. Az elmúlt években szerencsét próbált a Spanyol Formula 4 Bajnokságban ahol F1-es szuperlicencpontok gyűjtésére is lehetőség van. Az előzetes hírek szerint lesz lehetősége erre az új ACCR Formula 4 Bajnokságban ahol a Gender Racing új generációs Formula 4-es autóját hajtja majd az idei versenyévadban.
Szász László fényképe

Szász László

2023-tól Szász László személyében a hazai gyorsasági autósport egyik igazi legendája versenyez a Gender Racing színeiben versenyezni azzal a különleges versenytechnikával mely talán a formula autózás egyik igazi különleges aranykorát idézi. Az örökös magyar bajnok természetesen a GRT színeiben is a jól megszokott hegyiverseny pályákat koptatja továbbra is Horvátországban és a környékén, valamint a kedvenc tradicionális, főleg FIA Hegyi Európa-bajnoki futamain. A legkiemelkedőbb eredményei Európa-bajnoki cím, négyszeres európa-bajnoki ezüstérem, európa-bajnoki bronzérem. Szász László az örökös magyar bajnoki cím mellett olyan elismerésekkel is rendelkezik, mint a horvát autósport szövetség arany és gyémánt sisak díjai. Az autósportból egyetlen élő és máig aktív tagja a Megszállottak Klubjának, mely minden sportágból a legelszántabb, legsikeresebb és legismertebb haza sportolókat tömöríti! 2005-ben a Magyar Köztársasági Érdemrend Lovagkeresztje kitüntetést vehette át a hazai és nemzetközi eredményei elismeréseként Mádl Ferenc köztársasági elnöktől.

Autóink

Tatuus F4-T-421 versenyautó

Tatuus F4-T-421

Gyártó: 
Tatuus
Kasztni:
Szénszálas monocoque, üvegszálas karosszéria
Első felfüggesztés:
Nyomórúd kettős, nem állítható lengéscsillapítókkal, állítható kipörgésgátlóval és harmadik elemmel

Hátsó felfüggesztés:
Nyomórúd kettős, nem állítható lengéscsillapítókkal, állítható kipörgésgátlóval és harmadik elemmel
Magasság:
950 mm (37 in)
Tengelytáv:
1,510 mm (59 in) (első)
1,460 mm (57 in) (hátsó)
Keréktáv:
2,750 mm (108 in)

Motor:
Abarth FT-J/Autotecnica 1,4 literes (85 köbcentis) DOHC négyhengeres turbófeltöltős, középmotoros, hátsókerék-hajtású elrendezésben.
Átvitel:
SADEV 6 fokozatú félautomata szekvenciális sebességváltó
Lóerő:
180–185 LE (134–138 kW)
Súly:
570 kg (1,257 lb) versenyzővel együtt

Üzemanyag:
Különböző ólommentes üzemanyag
Kenőanyag:
Különböző típusúak
Fékek:
4 dugattyús féknyergek, szellőztetett alumínium féktárcsák
Gumiabroncsok:
Különböző típusúak
Debütálás:
2021

Reynard Zytek-Judd 93d típusú versenyautó aszfalton parkol

Reynard Zytek-Judd 93d

Motor:
Zytek-Judd V8
Hengerűrtartalom:
3000 cm3
Maximális fordulatszám:
11000 ford/perc

Nyomaték:
kb 400 Nm
Teljesítmény:
520 Le

Súly:
545 kg
Gyorsulás:
0-100km/h   kb: 2,3 sec
0-200km/h   kb.: 5 sec

Végsebesség:
290-300km/h
Váltó:
5 sebességes szekvenciális

Tatuus Formula4 F4 T014 típusú versenyautó áll a szürke aszfalton

Tatuus Formula4 F4 T014

Karosszéria felépítés:
Szénszál monocoque, szénszál erősítésű karosszériaelemek
Motor konstrukció:
ABARTH F414 T 1,4 Turbo
Hengerűrtartalom:
1400 cm3
Teljesítmény:
160 LE

Nyomatékváltó felépítése:
Sadev 6 fokozatú szekvenciális, kéttárcsás szinter kuplung
Hajtás:
hátsó kerékmeghajtás
Első felfüggesztés:
nyomórudas, két rugóstag
Hátsó felfüggesztés:
nyomórudas, két rugóstag

Fékrendszer:
2 dugattyús Brembo féknyergek, Ferodo fékbetétek
Keréktárcsa / gumiabroncs:
OZ, magnézium, központi rögzítés, Hankook gumiabroncs első: 200/540 R13 hátsó: 250/570 R13

Versenykész súly:
490 kg
Végsebesség:
260 Km / h
Biztonság:
6 pontos biztonsági öv; biztonsági gumi üzemanyagtank, kapacitása: 38 l; beépített tűzoltó rendszer; bukócső; kivehető kormánykerék; LED esőlámpa

Partnereink