Amióta világ a világ az emberek mindig versenyeztek egymással. Nem voltak ezzel másként a magyarok sem. 1900. november 30-án megalakult a Magyar Automobil Club (MAC). Talán ezt nevezhetnénk az alapkőletételnek is. Itthon először még idegenkedve fogadták ezt, hiszen a lárma, a lármás volt, igen gyakran hatalmas füstfelhőbe burkolta az utcát s gyakori defektusaival sűrűn mulatatta az országutak és utcák közönségét. Az első versenyig egészen 1901. június 20-áig kellett várni, amikor Reiman Gyula a budapesti lóversenypálya, a Tattersall területén szervezett autókiállításon egy betétfutamot rendezett. Ez volt az első hivatalos verseny a négykerekűek számára. A továbbiakban még több, ahogy akkoriban nevezték túrautakat rendeztek. Ezeken még nem készítettek eredménylistát, minden célba érkező egyforma tiszteletdíjban részesült. Magyarországon több pályán is rendeztek versenyt, mint például a Svábhegyen, a Gugger- és a János-hegyen, Parádon, Pécsen, Orfűn és persze a Városligeti és Népligeti pályán is.
Hazánkban a hegyi gyorsasági versenyeknek is nagy sikere volt. A világháborúk visszavetették a sportág fejlődését, A világ autósportjában fellendülést hozott, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a Formula-1 versenyzői számára világbajnokságot írt ki. Az első futam 1950. május 13-án a Silverstone-i pályán megrendezett Angol GP volt, amit Giuseppe Farina, Alfa Romeo versenyautóval nyert meg, majd az év végére az összetett világbajnoki címet is megszerezte. Az 50-es években nálunk is megkezdődött a fellendülés. 1983-ban röppentek fel először hírek egy magyar Forma 1-es pályáról, ami nagy előrelépést jelentett az egykori Népligeti versenyek után. A Hungaroringen először 1987-ben rendeztek versenyt, amelyen Kesjár Csaba a német Zakspeed csapat autójával három bemutató kört tett meg. Magyarok közül a legnagyobb kategóriába való bejutás keveseknek sikerült, hiszen nagyon nehéz tartani a világgal a lépést. A hazai kategóriákban is láthatunk számtalan vérre menő küzdelmet, amit a szurkolók is egyre nagyobb lelkesedéssel követnek. A hazai bajnokságban olyan pályák szerepelnek, mint például a Hungaroring, a Pannónia ring és a Szlovákiaring.
Photo collection of the first and second race day at the Slovakiaring Életképek a Slovakiaringről – első és második versenynap Made by – készítette: Petr Frýba photographer