Genderracingteam

Következő esemény:

2019. 10. 11. 10:00
Hungaroring záró verseny

Sztárportré – Rónai Tamás, aki az órát pörgeti…

Magyarországon iszonyatos ereje, hagyománya van az autó/motorsportoknak, noha jóllehet, még jelenleg a labdarúgás áll a favorit dobozkában, az emberi fejekben. De Eb-s szereplés ide, stadionépítés oda, a jövő már a küszöbön járkál fel, s alá, türelmetlenül. És úgy tűnik nagyon benzingőz illatú…

sportivo_kep

Sok, persze, hogy sok érdeme van ebben Michelisz Norbertnek, és az ő pályafutásának, amely bevilágítja a most érlelődő tehetségek számára az utat. Ám, mint a labdajátékok esetében, itt is több szakágat különböztetünk meg. És amíg mindenki Norbija a zárt kasztnis világot építi, van egy ennél is népszerűbb, mondhatni populárisabb ágazat, mégpedig a forma autózás. Tudják, amikor a pilóta vízszintben fekszik az autóban, és a feje tulajdonképp védtelenül hasítja a teret és az időt.

Ebben a szegmensben is voltak nagyjaink, elég csak a néhai Kesjár Csabát, az eddigi egyetlen magyar Forma 1-ben szereplő pilótát, Baumgartner Zsoltot, vagy akár a közelmúlt csillagát, Kis Pál Tamást említeni. Jól megfigyelhető tendencia, hogy a sporttelevízió Formula 1-es, Gp2/Gp3 közvetítéseinek hála, mind több és több ember – főleg fiatalok – fordul a versenyzés eme népszerű, és varázslatos válfaja felé, ami újfent reneszánszát éli. Titkon reménykedve talán abban, hamarosan ismét eljön az idő, amikor honfitársuk köszön vissza a képernyőről egy-egy nagydíj alkalmával. Nekik jó hírünk van. A visszaszámlálás már valószínűleg el is indult, és aki az órát pörgeti, nem más, mint Rónai Tamás.

Ez a fiatal, megjelenésében is profizmust sugalló srác tipikus példája – jó példája a tehetséggondozásnak, az utánpótlásképzésnek. Az autósportok ezen a szinten is hasonlíthatók az olimpiai sportágakhoz, lévén nem lehet őket elég korán kezdeni, és talán sosem lehet igazán a csúcsra felérni bennük – de mint Kimi Raikonnentől már régóta tudjuk, azért megpróbálni érdemes!

Tamás pont ugyanígy járt/jár el. Egészen korán, 4 éves korában már gyorsulási versenyekre vitte édesapja, aki tudatosan vagy tudat alatt igyekezett megfertőzni fiát a benzingőz világának bűvöletével. A kissrác fogékony volt, olyannyira, hogy már 6 esztendősen a kormányt tekergette, a pedálokat taposta egy gokartban. Eleinte csak hobby szinten, de tehetsége hamar kirajzolódott, és oda repítette, ahová szánták őt, ahová minden fiatal, gyerek jutni szeretne: a versenyzés világába. A gokartos évek alatt szerzett bajnoki címek, az agilitás és tapasztalat Talmácsi Gábor, világbajnok motorosunk figyelmét is felkeltette, aki mentorként a szárnyai alá vette emberünk. Az eredmények pedig nem maradtak el, a közös felkészülés és munka is hozzásegítette a Formula autós karrierének első állomásához Tamást. 14 éves korában felkérés érkezett Malajziából egy Formula BMW tesztre, ami a híres, F1 versenyhétvégének otthont adó sepangi aszfaltcsíkon annak rendje és módja szerint sikerrel le is zajlott.

Mindezt természetesen visszhangot, nyomot hagyott a hazai autósportéletben, melynek köszönhetően a hazai Forma autózás doenje, az egyik legpatinásabb csapat, a Gender Racing Team tulajdonos-vezetője, Tóth Gender Tamás szemet vetett a tehetséges fiatalemberre. Merészet húzva a mélyvízbe dobta a fiatal pilótát, és ekkor talán még maga sem gondolt arra, hogy egy siker sztori első bekezdését írhatja… Az ifjú gokart bajnok pedig nem bizonyult ijedősnek, rögtön az első esztendőben megnyerte a Forma Renault magyar bajnokságot, általonos megdöbbenést okozva a paddockban, a szakemberek, és az ellenfelek elismerését is kivívva.

A következő évben már egyértelműen a címvédés gondolatával felvértezve indult harcba hősünk, a folyamatosan szállított eredmények láttán pedig mindenki számára láthatóvá vált egy új csillag születése. Egy bajnokság, 11 verseny, 11 pole pozíció, 11 győzelem – finoman fogalmazva is elképesztő számadat… Sok helyen kérdezték őt minderről, beszélt a köztévében, ahová szakkommentátornak invitálták, megszólalt számos további tv és rádióműsorban is.

Hamar elvált, eldőlt az a dolog, benne, és a csapat managementjében is, hogy a fiú megérett a komoly, európai hírnévre, és a csatákra is. Így a csapatvezető és hű segítőgárdája elkezdte keresni, kutatni annak a módját, hogy Tamás a következőkben, az általa talán már kinőtt honi Renault kupa után nemzetközi színtéren is bizonyíthasson. Sok munka, álmatlan éjszaka, tárgyalás után – amiből ő maga is kivette a részét (!!) -, körvonalazódni látszik az európai bemutatkozás lehetősége. Ennek nagyságát egyelőre, még nehéz meghatározni, lévén technikai sportról beszélünk, ahol nagyobb részben sajna a pénz beszél…

Ami biztosra vehető, hogy Tomi egy új specifikációjú Forma Renault volánja mögött kezdi meg az előttünk álló szezont, továbbra is a Gender Racing Team színeiben. A magyar bajnokság mellett, ahol immáron az összetett cím elhódítása a legfőbb cél, kitekint az Eset V4 névre keresztelt közép-kelet európai kupába is a csapat reménysége. Ha pedig az égiek és a támogatói háttér is úgy akarja, az idei évben a NEC/WSR Forma Renault rangos nemzetközi bajnokságban is felállhat a rajtrácsra néhány verseny erejéig, ahol végre az ínyenceknek is megmutathatja, van élet a bevezetőnkben felsorolt nevek után, és megalapozhatja nevelőgárdája nemzetközi hírét is!

Itt tartunk most jelenleg, és bátran kijelenthető, hogy ez még csak állomás, egy remélhetőleg hosszú út során, amelynek végcélja nem lehet más, mint a játék a „legmagasabb liga”, vagy ligák valamelyikében. Ez a fiatalember alkalmas lehet arra, hogy beváltsa sokunk álmát, reményét. Higgadtan, összeszedetten készül, edz, él és vezet, ugyanígy áll a csapatmunkához is, melyet nem felejt el egyetlen fórumon sem megdicsérni. Jól tudja, ismeri az elvet, a dolgok működését: egy mindenkiért, mindenki egyért.

Zárszóként hab a tortán jelleggel érdemes megemlíteni, hogy itthon, a sportolók körében szeretve utált médiában, az újságírókkal, tévésekkel szemben siheder kora ellenére milyen mentalítást tanúsít: Tamás még nem töltötte be 18. életévét, ámbátor már úgy mozog, kommunikál, és gondolkodik, mint a környező országok formula autós neveldéinek sztármasszája. Tudják, ahonnan „az a Max Verstappen” is robbanásszerűen érkezett.

Rónai Tamás. Jegyezzék meg jól ezt a nevet. Ha a későbbiekben nem jutna eszükbe, az sem baj, úgy is hamarosan szembetalálkoznak vele…

Cikk forrása: Sportivo